Min karta del 1 Varberg med omnejd!

Nu ska jag dela med mig av mina second hand affärer och loppisar. Jag kommer att skriva gatnamn, eventuellt telenummer, öppettider och en kort beskrivning om hur stället är. Först och främst kommer jag dela med mig av ställen i närheten av Varberg men också på andra platser i Sveriges långa land.

Bois second hand VarbergBirger Svenssons väg 28
Öppettider: ons 16-18 lör 9-13

Många gånger kan du hitta fynd här. Priserna är humana och rimliga. Här finns kläder, porslin, böcker, möbler och annat smått och gott.

Gif second hand Varberg
Hammervägen 5
Öppettider: ons 17-20 lör 9-13

Mycket folk och priserna är ofta högt satta på varorna. Här finns kläder, porslin, möbler, böcker och annat smått och gott. En välbesökt second hand i Varberg, men ingen favorit för min del.

Röda korset Varberg
Ägovägen 6
Öppettider: återkommer med det när jag vet!

Priserna är högt satta här och känns inte som att man kan göra några speciella fynd. Här finns kläder, porslin, böcker och annat smått och gott.

Pingstkyrkans second hand Varberg
Susvindsvägen 13
Öppettider: ons 14-18 lör 9-13

Det här är en personlig favorit och här gör jag alltid köp. Priserna är humana och överkomliga. Här finns möbler, proslin, glas, böcker, kläder och annat smått och gott.

Nostalgirundan Varberg
Östra långgatan 45
Telenummer: 034083200
Öppettider: mån-fre 11-18 lör 10-14
Hemsida: www.nostalgirundan.se

Mer än antikaffär än en second hand affär. Priserna är höga men här finns lite av varje för den som är intresserad. Här finns möbler, porslin, glas, lampor och annat smått och gott. Kul att gå in i och bara titta runt om man inte har så mycket pengar.

Retro design
Varberg
Drottninggatan 37
Öppettider: varierar från vecka till vecka. Sök på google så hittar du.

Här är mer en antikaffär än en second hand. Finns mycket fint att titta på om plånboken är tunn. Här finns design porslin,, möbler, glas, möbler och annat smått och gott. Definitivt värt ett besök!

Antik och gammalt affär Kärradal
Gata: Okänd
Öppettider:juni,juli,augusti 8-19

Har ej besökt den ännu, kommer beskrivning senare efter besök.

Brygghusets second hand Bua
Gata: Ligger precis vid shellmacken i Bua, i närheten av fiskehamnen.
Öppettider: tis 16-20 lör 10-14 sista söndagen i månaden 10-14

Har varit där en gång och fick ett gott intryck. Priserna är överkomliga och här kan man göra fynd tror jag. Här finns porslin, möbler, böcker, kläder och annat smått och gott. Kommer definitivt att besöka den flera gånger!

Möbler och gamla ting Spannarp
Gata: mitt i Spannarp efter den skarpa kurvan.
Öppettider: återkommer med det när jag vet.

Massor att titta på och hur många rum som helst med fina saker. Har variot där en gång och fick ett gott intryck. Här kan du hitta allt möjligt. Priserna varierar men är överkomliga. Här finns möbler, porslin, glas och annatr smått och gott.

Flera tips kommer en annan dag. Då tar jag mig igenom Falkenberg!

Puss o kram Ammie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0